Europese merkcampagne voor Takeaway.com moet zorgen voor verdere groei in binnen– en buitenland

Vanuit het centrale thema ‘Time for Takeaway.com’ rolt Europees marktleider in food ordering zijn eerste geïntegreerde merkcampagne ooit uit i.s.m. reclamebureau Eigen Fabrikaat.

11 FEBRUARI 2016
Samenvatting
Takeaway.com (in Nederland actief als Thuisbezorgd.nl) start deze week met zijn eerste pan-Europese merkcampagne in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen. Vanuit het centrale thema ‘Time for Takeaway.com’ is een geïntegreerde campagne ontwikkeld inclusief TV, Outdoor, Online en Social. Reclamebureau Eigen Fabrikaat uit Amstelveen (DDB Groep) tekende voor het concept – en uitwerking, dat in nauwe samenwerking met Takeaway.com tot stand is gekomen. Met de campagne wil het merk zijn leidende positie in Europa verder versterken en uitbouwen.

Consumer insight gedreven
Het communicatieconcept ‘Time for Takeaway.com’ is gebaseerd op uitgebreid consumentenonderzoek (uitgevoerd door GfK) en een aangescherpte merkpositionering. De gekozen strategie is bewust eenvoudig en daarmee passend bij het merk, aldus Rik Vandewall, business director bij Eigen Fabrikaat:

“Met ‘Time for Takeaway.com’ wordt de meer functionele keuze voor gemak naadloos gekoppeld aan universele momenten dat je even niet zelf wil/kan koken. Bijvoorbeeld omdat je koelkast leeg is, het buiten regent of je onverwacht moet overwerken. Door het claimen van juist deze momenten zorgt de campagne niet alleen voor merkbekendheid, maar stimuleert het ook koopintentie in de zeer competitieve markt van online food ordering.”

Een Europese campagne die lokaal aanvoelt
De campagne start tegelijkertijd in vijf landen, met allemaal hetzelfde campagneconstruct en thema. Daarvoor moest de campagne flexibel en modulair worden opgebouwd. Samen met Takeaway.com selecteerde Eigen Fabrikaat vier kerndoelgroepen en vier typische ‘Time for Takeaway’-momenten.

Productiemaatschappij Halal en regisseur Nils Gerbens tekenden voor realisatie van de TV productie, fotograaf Tobias Reymond nam foodfotografie & TV billboards voor zijn rekening.

De eerste Europese merkcampagne voor Takeaway.com
Elk land heeft haar eigen merknaam maar werkt vanuit één identiteit en hetzelfde ambitieuze doel: de grootste worden of juist blijven. Imad Qutob, Director of Brand Marketing bij Takeaway.com, vult aan:

“We hadden behoefte aan een modulair, cross channel campagnegrid waarmee we in elk land onze merkbelofte kunnen laden en grote stappen kunnen zetten wat betreft merkbekendheid en voorkeur. Door typische ‘thuisbezorgd’ momenten te claimen die herkenbaar zijn in ieder land maken we ons merk heel relevant.”

Volledig geïntegreerd
Naast commercials werd er een nieuwe beeldtaal ontwikkeld. Vanuit deze beeldtaal ontstonden product- gerelateerde TV billboards, prerolls, outdoor-uitingen en display banners. Alle uitingen zijn voorzien van het herkenbare ‘Time for….’ visual device en worden waar mogelijk voorzien van een nieuw soundlogo. De campagne wordt tevens in de eigen (social) kanalen uitgerold, waarbij de honderdduizenden Takeaway.com fans op Facebook, Twitter en Instagram per land worden uitgenodigd om hun eigen #timefortakeaway te delen.

Credits
Takeaway.com: Jitse Groen, Joerg Gerbig, Imad Qutob, Dionne van der Woord, Sebastian Boas en Silke van den Brink
Bureau: Eigen Fabrikaat (DDB Group)
> See full credits below <

Over Takeaway.com
Takeaway.com werd 15 jaar geleden als Thuisbezorgd.nl opgericht door Jitse Groen. Vandaag de dag is het één van de 4 grootste eten-bestelsites in de wereld en marktleider in continentaal Europa, met meer dan 3,5 miljoen bestellingen per maand. Het bedrijf is naast Nederland, België, Duitsland, Polen en Oostenrijk ook actief in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Luxemburg, Zwitserland en Vietnam.

Over Eigen Fabrikaat
Eigen Fabrikaat is hét reclamebureau dat gelooft in Eigenheid. We creëren impactvol werk door middelenvrij te denken, vanuit de overtuiging dat merken zich kunnen onderscheiden door zichzelf te zijn. Eigen Fabrikaat werkt naast Takeaway.com voor o.a. International Card Services (Visa / MasterCard), AutoTrack, KLM International, C&A, De Mandemakers Groep en Esso Benelux.

Citaten
"Met ‘Time for Takeaway.com’ wordt de meer functionele keuze voor gemak naadloos gekoppeld aan universele momenten dat je even niet zelf wil/kan koken. Bijvoorbeeld omdat je koelkast leeg is, het buiten regent of je onverwacht moet overwerken. Door het claimen van juist deze momenten zorgt de campagne niet alleen voor merkbekendheid, maar stimuleert het ook koopintentie in de zeer competitieve markt van online food ordering." Rik Vandewall (Business Director bij Eigen Fabrikaat)
"We hadden behoefte aan een modulair, cross channel campagnegrid waarmee we in elk land onze merkbelofte kunnen laden en grote stappen kunnen zetten wat betreft merkbekendheid en voorkeur. Door typische ‘thuisbezorgd’ momenten te claimen die herkenbaar zijn in ieder land maken we ons merk heel relevant." Imad Qutob (Director of Brand Marketing bij Takeaway.com)
Over Eigen Fabrikaat